Den gode historie
National- og international markedsføring med fokus på rejsemotiver og branding af Nordvestkysten.
Den gode historie er ikke svær at stampe op af sandet, når vi taler om Vestkysten. De brede sandstrande og den enestående natur er i sig selv et trækplaster. At vi så kan krydre fortællingen med masser af skønne oplevelser i form af utallige muligheder for en aktiv ferie med vandring, MTB og surf, samt et bredt udvalg af kulturelle tilbud, sjove attraktioner og store seværdigheder og gastronomiske oplevelser, gør bestemt ikke vores Vestkyst-fortælling mindre unik.
Foto:FlyingOctober
Vi skaber stærke rejsemotiver på vores nærmarkeder
På vores nærmarkeder er der fokus på, hvilke historier, billeder og temaer, der rammer ind i netop de behov og ”triggere,” der findes i Holland, Norge og Tyskland. Det er nemlig ikke nødvendigvis de samme rejsemotiver, der er ”reason to go.” Vi sammensætter vores internationale kampagner i samarbejde med VisitDenmark, der ved hjælp af af analyser og segmentering, har styr på hvem, hvad, hvor og hvornår i forhold til de udenlandske turister, der har Danmark som potentiel feriedestination.
Nationale kampagner der forlænger sæsonen
To gange årligt har vi fokus på kampagner på det danske marked med henblik på at skabe forlængelse af hovedsæsonen. I påsken har vores kampagne "1 ud af 100 oplevelser ved Nordvestkysten" været rullet ud nationalt med et stærkt eventprogram og markedsføring, der gjorde det helt klart, at der er meget at opleve på Nordvestkysten. Og ikke mindst, at der er god grund til at komme tilbage på endnu et besøg senere på året. Vores 2. store nationale kampagne løber af stablen i starten af september under temaet "Hook & Cook". Her er der fokus på events med fisk, fangst og folk og en markedsføring, der går både nationalt, regionalt og lokalt for at tiltrække besøgende i alle aldre til de mange spændende events.
Flere oplevelser hele året rundt
Op mod ferieperioderne gør vi en målrettet indsats for at vise de turister, der allerede er i vores destination, hvad de kan opleve i deres ferie. Udover lokalt målrettet annoncering, bruger vi også ressourcer på at få oprettet de mange events i området, så de både får synlighed på vores website og i vores VESTKYST app.
Vil du være en del af vores kampagner? Så er det vigtigt, at du modtager vores nyhedsbreve, som er den kanal, vi bruger til at dele kommende tiltag om markedsføring.
Foto:FlyingOctober
Newsdriven kommunikation og presse
Corporate communications arbejde har udgangspunkt i newsdriven kommunikation. Det betyder, at vi hver uge skaber vores egen strøm af nyheder. Vi kommunikerer ”den gode historie” via vores egne nyhedskanaler: Vores corporate hjemmeside, Facebook, LinkedIn og gennem erhvervsrettede nyhedsbreve.
Corporate communication styrer og udvikler Destination Nordvestkystens presseside med kontakter og pressefotos, og har også den direkte kontakt til pressen. Corporate communication pitcher aktuelle historier med udgangspunkt i Destination Nordvestkystens arbejde til både lokale, regionale og nationale medier.
Er du vores næste historie – eller har du et tip eller en ide, så glæder vi os til at høre fra dig.
Kontakt marketing
Senior Marketing Manager
Marketing Manager