Flere oplevelser hele året rundt
Corona, inflation, krigen i Ukraine og udfordringer i luftfartsindustrien kombineret med en stigende trend for grønne, naturlige og ikke mindst trygge oplevelser har skabt den perfekte storm. Resultatet er en voldsomt øget interesse for vores produkt – også udenfor hovedsæsonen.
Formår vi at konvertere bare 20% af vores nye besøg til et genbesøg og holde fast i vores tårnhøje anbefalingsgrad, vil vi tage et gigantisk skridt henimod en turisme vi også på sigt kan leve af og leve med hele året rundt. Derfor er det helt essentielt for vores videre udvikling, at vi står sammen om at skabe flere gode oplevelser for vores gæster.
Foto:Fårup Sommerland
Foto:Destination Nordvestkysten
Med 6,2 mio. overnatninger årligt er VisitNordvestkysten en af Danmarks mest populære feriedestinationer. Området forbindes ofte med sol, sand, natur og is. Af samme årsag ser vi mange af vores gæster komme hertil for at holde sommerferie. Samtidig oplever mange feriesteder, at der opstår flaskehalse i hovedsæsonen. Overnatningskapaciteten er fyldt til bristepunktet og personalet på attraktioner og restauranter løber ekstra stærkt. Gennem gæstetilfredshedsundersøgelser ved vi, at når disse flaskehalse opstår, så falder gæsternes tilfredshed. Vi tager derfor afsæt i destinationens styrkepositioner og arbejder med sæsonudvidelse igennem en større og mere sammenhængene indsats på tværs af vores kommunikations- og oplevelsesudbud.
Foto:Magnus Moberg
Fyrtårnsevents
Fællesskabet slår alt! Derfor samarbejder vi med de særlige feriesteder om at skabe liv i vores område udenfor højsæsonen. De særlige og såkaldte "fyrtårnsevents" tiltrækker gæster i foråret og efteråret og skaber reasons to go for en alsidig gruppe af gæster. Vi koordinerer og markedsfører de to fyrtårnsevents, og vi vil gerne have din virksomhed med. Så kontakt os gerne, hvis du har en attraktion eller oplevelse, som skal med i et af de to fyrtårnevents.
1 ud af 100 oplevelser
I påsken har vi lanceret kampagnen 1 ud af 100 oplevelser. Her er der 9 fyrtårnsevents i de særlige feriesteder, som blot er en del af det samarbejde mellem virksomhederne langs Nordvestkysten. Ved at markedsføre Nordvestkysten under et samlet brand gør vi det klart for gæsten, at der er rigtig mange oplevelser langs Nordvestkysten, og da de ikke kan nå alle 100 i påsken, skabes der reasons to go på et andet tidspunkt. Vi ved, at tilfredsheden blandt de gæster, der har besøgt vores feriesteder mere end en gang, er meget høj. De er gode ambassadører for vores destination.
Læs mere om påskekampagnen
HOOK & COOK
I september går vi helt i fisk. Her sætter vi fokus på lystfiskeriet og havets fantastiske råvarer for at vække opsigt og interesse for Nordvestkystens helt store kendetegn. Eksempler på aktiviteter er fx Danmarks Vildeste Fiskekonkurrence, kokkeskole med kendte kokke, fiskeskattejagt og kutterfestival. Vi markedsfører alle aktiviteter under et samlet brand lokalt og nationalt. Alle kan være med, både restaurationer, detailhandel og større events. Vi kordinerer og kommer med forslag til aktiviteter og oplevelser, så tøv ikke med at kontakte os, hvis din virksomhed kunne tænke sig at være en del af fællesskabet.
Læs mere om Hook & Cook
Kontakt sæsonudvidelse
Hvis din virksomhed vil være med til et af vores fyrtårnsevents, så hører vi meget gerne fra dig. Vi er klar med råd og vejledning, der kan skabe en turisme, vi kan leve af og med.
Chef for strategiske partnerskaber og sæsonudvidelse
Event Manager