Jagten på de grønne idealister
Projektet retter sig mod turistmæssige potentialer og udfordringer på Vestkysten, hvor der er et særligt fokus på den målgruppe, der defineres som ”de grønne idealister”. I projektet er aktiviteterne opdelt i fire spor.
AUTOCAMPERE OG DERES BRUGERE
I dette spor skal der arbejdes med autocampersegmentet som bl.a. handler om arbejdet med de mange, som lige nu ikke er i balance med de lokale forhold. Der ligger et voksende potentiale i dette segment, og de er begyndt at besøge kystdestinationerne i endnu højere grad. Målet er at bidrage til kommercielle løsninger af de udfordringer, der er i kommunerne ift. autocampere. Hertil skal der findes gode løsninger/produkter til turisterne, der kommer i autocampere. Endelig er der en indsats mht. tilgængeliggørelse af information og synligheden om autocamperproduktet.
DET BÆREDYGTIGE FERIEHUS OG DETS EJERE
Dette spor omhandler fremtidens bæredygtige feriehus, hvor fokus er på øget benyttelse af feriehuset hele året rundt samt på energioptimering, klimatilpasning, biodiversitet og øget kvalitet.
DATA OG ANALYSE
Formålet med data og analyseindsatsen er at skabe indsigt og viden til erhvervet og destinationerne, der kan bruges til handling i de tre øvrige spor i projektet.
INTERNATIONAL MARKEDSFØRING
Der bliver afviklet en række strategiske markedsføringsindsatser i samarbejde med VisitDenmark. Det sker med afsæt i den nationale brandfortælling “Land of Everyday Wonder”. Målgruppen er 30+ voksende par med/uden børn. Der bliver prioriteret markederne (NO, DE & NL) samt en autocamperindsats på det franske marked (Europas næststørste marked for autocampere).
Projektet gennemføres i samarbejde med
Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse
Dansk Kyst- og Naturturisme
Destination Vesterhavet
Destination Vadehavskysten
VisitDenmark
Feriehusudlejernes Brancheforening
Webinar om autocamperanalysen den 8. januar 2025
Vil du gerne se eller gense præsentationen af autocamperanalysen, så klik her.
Forretningsudvikler
Foto:DEB