Julekampagne 2021
Hver jul glæder vi hinanden med alverdens gaver, men kan vi overhovedet huske, hvad vi gav - eller hvad vi selv fik - i julegave sidste år? 6 ud af 10 danskere har glemt, hvad de fik i julegave sidste år. Den statistik sætter nu rammerne for Destination Nordvestkystens julekampagne 2021.
&#
Giv en gave du aldrig glemmer. Giv en oplevelse.
I årets julekampagne sættes der fokus på det at give oplevelsesgaver i julegave. Modsat mange andre gaver, går oplevelsesgaver ikke i glemmebogen sådan lige. Det er nemlig de gaver, der virkelig betyder noget, når alt kommer til alt.
Julekampagnen strækker sig fra uge 47-50 og bliver distribueret på egne kanaler, herunder website, nyhedsbrev og annoncering på sociale medier. Dette suppleres yderligere af Google Ads.
I kampagnen arbejdes der med fem temaer, hvorudfra der er udvalgt en lang række oplevelser. Klikker man rundt på kampagnesiderne, vil man finde store, velkendte oplevelser, men i særdeleshed også mindre, skæve oplevelser, da det særligt er disse, kampagnen har til formål at understrege. De fem temaer er følgende:
- En gave der luner
- En gave der er virkelig dyr
- En gave der er smagfuld
- En gave der er dybt godnat
- En gave der er fuldkommen blæst
Foto:Kristian Krogh
Foto:Kristian Krogh
En del af Meget mere end bare Danmark-kampagnen
Destination Nordvestkystens julekampagne tager del i VisitDenmarks julekampagne, der er underlagt den nationale kampagne "Meget mere end bare Danmark". Meget mere end bare Danmark-kampagnen har for alvor åbnet danskernes øjne for, hvor mange fantastiske oplevelser Danmark har at byde på. Og hvorfor ikke give nogle af de oplevelser i julegave?
I samarbejde med analysevirksomheden YouGov, har VisitDenmark fundet frem til, at hele 61% af danskerne ikke husker, hvad de fik i julegave sidste år. Den høje procentsats danner altså et solidt belæg for, at der bør fokuseres på at få danskerne til at give oplevelsesgaver i julegave. Det er nemlig den salgs gaver, der bliver husket i mange år frem.