100 oplevelser i påsken med stærke fyrtårnsevent
Succesen var til at få øje på sidste år, da vi for første gang lancerede påskekampagnen ”1 ud af 100 oplevelser ved Nordvestkysten”. Vi surfer videre på bølgen og sætter Nordvestkysten på landkortet i påsken med stærke events og en landsdækkende kampagne under samme navn.
Én kampagne, 100 oplevelser
I uge 12 starter den landsdækkende kampagne, 1 ud af 100 oplevelser, med et filmspot på TV2 flow-tv i to uger. Det er en teaser med udgangspunkt i tre af de stærke fyrtårnsevents samt en henvisning til hjemmesiden, hvor alle oplevelserne findes. I samme periode som kampagnefilmen, kickstarter vi annoncering på både sociale medier og Google. I takt med at vi kommer nærmere påskeferien, vil mere lokale annoncer med programmer for hvert enkelt feriested blive rullet ud.
9 stærke fyrtårnsevents
Der er alt fra hæsblæsende rappelling fra de høje fyrtårne, Danmarks vildeste forårsudstilling i Thy med en af Danmarks dygtigste blomsterkunstnere, kendte ansigter som Sebastian Klein og den kreative Youtuber, Lakserytteren, en skøn grillkonkurrence med to stjernekokke og flere outdooroplevelser for både begyndere og øvede.
Vi arbejder på højtryk for at få alle events klar til kampagnestart i uge 12, og vores hjemmeside opdateret med programmerne.
Sammen sætter vi nemlig alle sejl ind på en god påskeferie ved Nordvestkysten.
Landingpagen er under opbygning her.
Toolbox: bliv nemt og hurtigt en del af kampagnen
Da vi lancerede vores januarkampagne, kunne I spille ind i kampagnen via jeres egne kanaler. Det gik så godt at vi besluttede, at fortsætte i samme spor. Derfor har vi gjort det nemt at være med via vores toolbox som indeholder alt kampagnematerialet. Der er grafik skræddersyet og klar til både Facebook, Instagram, web og nyhedsbreve. Der ligger også skabeloner i Canva, som kan bruges til at lave jeres egne annoncer og som altid er der adgang til vores billeddatabase.
Find toolboksen her
Find Canva-skabelonen her
Det er vigtigt at slå fast, at vi kan købe os til markedsføring – men fællesskabet slår alt!
Hvorfor en påskekampagne?
Det spørgsmål har vi fået en del gange. ”Turisterne er her jo allerede og vi har travlt i forvejen”, er forlængelsen af argumentet. Og det er vi helt klar over. Vi vil have gæsterne ud af deres ferieboliger og opleve noget. De er mere tilbøjelige til at bruge penge, når de kommer ud og opleve noget end hvis de sidder hjemme. Vi vil kort sagt give dem den bedst mulige ferie, fyldt med oplevelser, der gør at der allerede bliver planlagt et besøg mere senere på året.
Chef for strategiske partnerskaber og sæsonudvidelse