Destination Nordvestkysten søger Business Intelligence-udvikler
Vil du være med til at udvikle turismen ved Vestkysten via data og indsigter?
Har du lyst til at sætte dit fingeraftryk på den datadrevne udvikling af turismen på Vestkysten, og er du en dygtig BI-udvikler? Så har du nu muligheden for at blive en del af udviklingsteamet i Danmarks tredjestørste destination.
Hos Destination Nordvestkysten er vi godt i gang med at optimere vores brug af data og blive endnu mere datadrevne og har derfor mange opgaver foran os. Til en spændende, nyoprettet stilling søger vi derfor en ambitiøs og forretningsorienteret BI-udvikler, der kan omsætte data til viden og indsigter samt bidrage til at drive destinationsselskabets og vores interessenters udvikling på data- og analyseområdet.
Dit arbejde vil bygge ovenpå en helt ny turismedataplatform under stadig udvikling, og du vil skulle bidrage til udviklingen af et stærkt og informationsrigt økosystem af data for turismeerhvervet.
Din profil
Vi søger en erfaren og analytisk BI-udvikler med en pragmatisk tilgang, som forstår at omsætte data til konkret og handlingsorienteret viden.
Troværdighed og godt samarbejde er afgørende for dit virke. Du kommer til at arbejde tæt sammen med teamet om at finde gode løsninger til forskellige interessentgrupper, herunder turismeerhvervet og kommunerne. Ligeledes vil du løbende arbejde sammen med BI-udviklere og andre, som arbejder med turismedata, både fra andre destinationer, fra vores eksterne dataleverandører og fra national side.
Det falder dig naturligt at tage ansvar for dine leverancer, og du har høje standarder for kvaliteten og validiteten af dit arbejde. Det betyder også, at du er nysgerrig og tør udfordre antagelser – andres såvel som egne.
Endelig er det en forudsætning, at du løbende strukturerer og dokumenterer dit arbejde, så organisationen er orienteret om status og deadlines på leverancer.
Mere om jobbet
I en hverdag hos os vil du bl.a. skulle løse følgende opgaver:
- Du skal med din viden inden for business intelligence og data generelt både understøtte og tage del i organisationens nutidige og fremtidige datadrevne projekter. Du skal samtidig være med til at løfte og definere organisationens forståelse af, hvad data kan og skal bruges til.
- I samarbejde med platformens product owner hos VisitDenmark og vores eksterne udviklere skal du vedligeholde og berige databasen, herunder være tovholder på tilknytningen af fremtidige destinationsspecifikke datakilder.
- Opbygge brugertilpassede dashboards og rapporter med visuelle teknikker, brugervenlige infografikker og tabeller. Herunder formulere ledsagende beskrivelser af data og kunne forklare sammenhænge til interessenter på vidt forskellige niveauer.
- Omsætte behov til datamodeller, designe og udvikle automatiserede rapporter og formulere kvalitative indsigter.
- Analysere data for at sikre høj datakvalitet og foreslå ændringer af eksisterende procedurer samt udarbejde best practices for databearbejdning og -analyse i Power BI.
- Levere dataunderstøttelse af projekter og tiltag i form af udarbejdelse af strategiske data- og forretningsanalyser.
- Det er derfor vigtigt, at du forstår datakilderne og værktøjerne godt nok til egenhændigt at kunne finde nye relationer og anvendelser, efterprøve hypoteser og afdække sammenhænge. Gennem forretningsmæssig forståelse skal du evne at omsætte din viden til gode og brugervenlige løsninger i Power BI.
Din baggrund
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, måske en kandidatgrad i Business Intelligence, Computer Science, Business Analytics, en HD-R eller lignende.
Vi forestiller os, at du har minimum 2 års erhvervserfaring indenfor feltet, hvor du bl.a. har arbejdet med visualisering og analyse af data, udvikling og definition af dashboards samt formidling af viden og indsigter.
Erfaring med Power BI rapporter og dashboards, visualisering og design best practice, datasæts modellering og DAX er essentielt. Ligeledes skal du have erfaring med SQL og Snowflake, hvor du har kendskab til design af enterprise og operationelle Data-warehouse og kendskab til Kimballs dimensional data modellering samt best-practice. Du er superbruger i Excel, mens resten kan tillæres. Derfor skal du være nysgerrig på andre/nye teknologier indenfor området.
Hvad tilbyder vi?
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor du vil være med til at sætte standarden for destinationens fremtidige arbejde med data i turismens økosystem - en branche, der lever af at sælge gode oplevelser. Du bliver en del af en inspirerende arbejdsplads, hvor tonen er uformel, og der er højt til loftet. Vi bor i idylliske omgivelser på Skeelslund udenfor Aabybro, ligesom vi også har et kontor i Lemvig. Din arbejdsplads vil primært være kontoret på Skeelslund, som vi deler med Dansk Kyst- og Naturturisme.
Vi vægter en organisation i balance højt og sikrer løbende, at der er sammenhæng mellem tid, leverancer og ressourcer. Vi tilbyder en fleksibel arbejdsplads med familievenlige arbejdstider.
Vi er en lille, agil organisation på 13 fastansatte, hvor alle byder ind og tager ansvar. Vores opgaveportefølje er bred, men vi har organiseret os i fire overordnede forretningsben: markedsføring og kommunikation, events og sæsonforlængelse, gæsteservice samt markedsindsigter og projekthåndtering. Du vil indgå i sidstnævnte team på fire kollegaer og referere direkte til direktøren.
Vi samarbejder med forskellige interessenter, og du får adgang til en stor ekstern kontaktflade i vores møde med turismeerhvervet, kommunerne, de nationale turismeorganisationer samt øvrige destinationer.
Du vil i dit arbejde løbende være i dialog med og få faglig sparring fra vores datasamarbejdspartnere, eksterne leverandører, udviklere fra andre destinationer og fra VisitDenmark samt Dansk Kyst- og Naturturisme. Ligeledes arbejdes der på at etablere en national hub for data i turismen.
Ansættelsesproces
Vi afholder samtaler løbende med ønske om besættelse af stillingen primo 2023.
Løn- og ansættelsesvilkår
- Vi tilbyder fastansættelse med løn efter kvalifikationer, pension og sundhedssikring.
- Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost.
- Vi glæder os til at modtage din ansøgning via Jobindex vedhæftet CV og anden relevant dokumentation hurtigst muligt og senest den 12. december 2022.
- Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte udviklingskonsulent Stine Dam Nielsen, via e-mail: sdn@visitnordvestkysten.dk eller på telefon: 41 91 39 85.
Om Destination Nordvestkysten
Kommunerne Hjørring, Jammerbugt, Thisted, Lemvig og Holstebro er de fem kommuner, der er samlet som Destination Nordvestkysten. Vores opgaver som destinationsselskab omfatter markedsføring, PR, destinationsudvikling og så faciliterer vi fællesskabet på tværs af de fem kommuner. Herudover arrangerer vi løbende kurser og webinarer for vores aktører. Vi har kontorer i Aabybro og Lemvig. Vi er pt. 13 ansatte.
Indsigt i dag, der giver handling i morgen
Turismen har en kompleks og sammensat natur, som kombineret med diversiteten i det lokale erhvervsliv giver en udfordring i forståelsen og måling af turisme som økosystem. Vores rolle er at gøre det komplekse forståeligt, servicere og kvalificere dialogerne. En datadreven destination muliggør, at politikere, kommunalforvaltningen og erhvervet kan basere deres turismestrategiske beslutninger på aktuel viden fremfor på fornemmelser og fremskrivninger.
Dit arbejdsområde bliver den nye, fælles turismedataplatform. Aldrig før har man set et helt land samlet om én fælles platform. En stribe projekter har bidraget til at modne den platform, der lige nu er de tre Vestkyst destinationers, men som snart, i et varigt samarbejde med Dansk Kyst- og Naturturisme og Visit Denmark, bliver hele Danmarks og mange destinationers fremtidige turismedataplatform.
Vi har tæt samarbejde og vidensdeling med udviklerne af platform 1.0 NTT DATA Business Solutions, Dansk Kyst- og Naturturismes innovationsafdeling, Visit Denmarks analyseafdeling, erhvervet, kommunerne og de øvrige danske destinationer omkring udviklingen og brugen af den nye turismedataplatform.
Primo 2023 er vi live med benchmark, realtid og forecast på sammenhænge mellem realiserede og bookede overnatninger, transaktionsdata, teledata, vejrdata, event- og feriekalendere, data fra lokale POS systemer, trafikdata, IOT-sensorer samt statistikker og analyser.
Platformen understøtter et komplekst økosystem af brugere, leverandører, virksomheder og organisationer ift. at dele data, sammenligne data, optimere processer og opdage nye forretningsmuligheder, som samlet set bidrager til at styrke det danske turismeprodukt, den enkelte virksomheds bund- og toplinje samt til at skabe nye tilbud i lokalsamfundene.
Data Analysis Manager